Ik observeer, analyseer en evalueer je aanpak en ondersteun je bij het versterken van je effectiviteit.
Voorbeeld 1
Een team van toezichthouders leerde in een training slecht nieuws op de juiste manier te brengen. Na enige tijd ontving het management een brief met complimenten over de wijze waarop een medewerker slecht nieuws had gebracht: Dat is ons nog nooit gebeurd.
Voorbeeld 2
Crisisteams moeten met weinig informatie onder druk besluiten nemen. Deze teams gaf ik feedback over hun overlegstijl. Zo leerden ze rolvast, zelfverzekerd en effectief op te treden.
Voorbeeld 3
Een hooggespecialiseerde medewerker moest van zijn leidinggevende minder boos worden op lastige klanten, wat naar het idee van de medewerker onterecht was. Na drie gesprekken waren zowel de medewerker als de leidinggevende tevreden. De medewerker: Ik heb nog nooit op deze wijze met iemand over mijn werk gepraat.
Voorbeeld 4
Een leidinggevende was onzeker in overleggen waar hij belangen moest behartigen. Na een paar sessies individuele begeleiding werd hij in no time succesvol in de politiek.
Besluitvorming in vergaderingen
Besluiten worden vaak gezien als concrete, tastbare dingen die mensen met zich meenemen als ze een vergadering uitlopen. Besluiten zijn echter veel vluchtiger van aard. Dit boek bespreekt hoe managers in vergaderingen interactief hun toekomst construeren door te formuleren.
Proefschrift 2001 door Marjan Huisman. ISBN 90-76912-04-1
Wil je advies, training of coaching voor gesprekken?
Ik werk op organisatie-, team-, en individueel niveau.
Bel 06 - 46 08 20 28 of mail direct@twinc.nl om je vraag met mij te verkennen.
Neem vrijblijvend contact op